AHA: zo krijg je elk probleembuikje strak!

Foto: Shutterstock

Terug helemaal in shape geraken en een strak buikje fabriceren, is voor velen een voornemen in het nieuwe jaar. Althans is het voor de meeste niet altijd even gemakkelijk die buik volledig strak te krijgen. Ook al vertoef je iedere avond in de sportschool, dan nog kan het voor sommigen een hele klus zijn. Belangrijk is om eerst te weten te komen wat voor buik je precies hebt...

 

Opgeblazen buikje

Wie last heeft van een opgeblazen buik, die krijgt waarschijnlijk vaak met stress te maken. Je hebt weinig tijd, boeit je op en je vindt vaak weinig tijd om (gezond) te eten. Door deze redenen ga je sneller cortisol aanmaken, dat is een stresshormoon wat buikvet in je lichaam zal stimuleren...

Hoe krijgen we dit buikje weg?

Op tijd gaan slapen is een must! Wie een goede nachtrust heeft zal minder last hebben van een opgeblazen gevoel! Wie te maken krijgt met stress en korte nachtjes slaap, durft al eens sneller naar koffie te grijpen. Een kopje koffie kan zeker geen kwaad, maar probeer dit doorheen de dag eens af te wisselen met groene thee of kamillethee. Dat zal ervoor zorgen dat je lichaam meer tot rust komt.

 

Moederbuikje

Bevallen en gelijk niet meer weten waar je hoofd staat? Het is een scenario dat vele jonge mama's meemaken. Daardoor geraken ze minder snel van hun zwangerschapskilo's af. Mits de juiste voeding, kan je dit probleem in één, twee, drie van de baan helpen, let maar op!

Hoe krijgen we dit buikje weg?

Om je zwangerschapskilo's volledig kwijt te geraken, zijn 'gezonde' vetten voortaan jouw beste vriend! Gezonde vetten vind je terug in vette vis en noten. Ook avocado's zijn een perfecte aanvulling om dit buikje terug weg te krijgen. In combinatie met de juiste belly-workout, krijg jij je buik weer mooi strak! 

 

Zwembandjes

Jup, de zwembandjes zijn helaas pindakaas de meest voorkomende probleembuikjes bij vrouwen. Deze vetrollen rond je buik, krijg je vaak door te weinig te sporten. Daarnaast is voeding met heel wat koolhydraten niet echt handig wanneer je voor een strakke buik wil gaan, probeer dan ook voeding zoals pasta en brood zo veel mogelijk te vermijden.

Hoe krijgen we dit buikje weg?

Bewegen, bewegen, bewegen! Ban die chips, cola, snoepjes, wijntjes, ... voor eens en voor altijd uit je keukenkast en je zal zien dat die zwembandjes als sneeuw voor de zon verdwijnen. Natuurlijk is het niet zo van zelfsprekend om gelijk te stoppen met al die zoetigheid. Tip! Bouw gewoon rustig af en vervang die zoete snacks door een gezond tussendoortje.

 

Met deze '10 minutes belly-workout', is jouw buikje in no time weer in shape!

Door Larisa de Vries