OMG! Door het trainen van je bekkenbodemspieren krijgt je seksleven een boost

Foto: Shutterstock

Smoesjes verzinnen om niet te moeten sporten is een verworven talent dat ons nu eenmaal goed afgaat. Maar om het gewenste resultaat te krijgen hoeven die oefeningen niet altijd heel moeilijk te zijn. Zo is het trainen van je bekkenbodemspieren echt peanuts! Van een gewenst resultaat gesproken: het geeft een boost aan je seksleven. Aha! Die spieren worden dus niet zomaar 'seksspieren' genoemd. Laat die teenkrullende momentjes maar komen!

Waarom het belangrijk is om ook je bekkenbodemspieren van een onderhoudsbeurt te voorzien? Tijdens de seks kan je weleens een bepaalde pijn ervaren, maar door het aan- en ontspannen van deze spieren geraak je daar vanaf. Wanneer je tijdens jullie avontuurtje met je 'seksspieren' aan de slag gaat, zal je alles intenser voelen. En ook jouw vriend heeft er baat bij, want jouw strakkere vagina zal ook bij hem voor extra genot zorgen. De extra wrijving doet de prikkeling dus voor allebei toenemen. Interesting!

Sta je voor het rood licht? Lig je in de zetel? Ben je aan het wachten op de bus? Zit je aan tafel? Allemaal goed, want je kan je bekkenbodemspieren daadwerkelijk overal trainen! Het enige wat je moet doen is even rechtop gaan zitten, je voeten recht vooruit op de grond zetten om last but not least je bekkenbodemspieren zo een 15 keer aan te spannen gedurende een tweetal seconden. Easypeasy dus! Voor een optimaal resultaat doe je dit 2 tot 3 keer per dag.

Er bestaan bovendien ook enkele poses waarmee je die spieren nog extra kan trainen, de zogenaamde 'Kegel'-oefeningen. Na voldoende training kan je als vrouw een pro worden in 'pompoir'. Ja, door het herhaaldelijk samentrekken van je seksspieren weet jij als geen ander hoe je de penis moet masseren.

De blije baby

Met deze yoga-oefening versterk je je liezen, je heupen en je onderrug. De spanning in je onderrug wordt losgelaten en dat komt goed van pas tijdens de seks. Deze pose houd je één tot twee minuten vast.

De brug

Oefeningen die de bekkenbodemspieren versterken, zorgen voor betere orgasmes en seksuele prikkels waar je u tegen zegt. Hoewel je de brug misschien al deed voor je bilspieren, worden ook je bekkenbodemspieren hiermee aangespannen. Een win-win! 

De duif

Door deze houding aan te nemen, versterk je de spieren in je heupen. De bloedcirculatie in het bekkengebied wordt hierdoor goed op gang gebracht, waardoor ook de eierstokken gemasseerd worden. Hoe meer bloed er richting je bekken kan komen, hoe plezieriger de seks! Probeer deze pose vast te houden voor zo'n tien diepe ademhalingen.

Downward Dog

Deze houding kalmeert de geest en stimuleert het lichaam. Laat dat nu net twee basiselementen zijn voor goede seks. Je voelt bijna letterlijk hoe de spanning van je rug afglijdt wanneer je deze oefening doet.

Door Amber Comhaire